*Γράφει ο Ηλίας Γιαννακόπουλος, Blog “ΙΔΕΟπολις”

                     ■ Η “Δημοκρατία” μας τέκνον μιας εθνικής τραγωδίας.

         ● 50 χρόνια ελληνικής Δημοκρατίας και ο “Μνησιπήμων Πόνος” της Κυπριακής τραγωδίας…

            ■☆■ Είναι από τα σπάνια φαινόμενα (στην ελληνική και παγκόσμια ιστορία) μια εθνική τραγωδία να συνοδεύεται από ένα θετικό πολιτικό γεγονός…

&● Πώς μπορεί η τραυματισμένη και “αποκατασταθείσα” Δημοκρατία μας μετά από 50 χρόνια να επουλώσει τις πληγές του Κυπριακού Άγους;

           ●☆● Εν τω μεταξύ και 50 χρόνια μετά την πτώση της Χούντας οι συζητήσεις για το πρωτογενές αίτιο της πτώσης της Χούντας συνεχίζονται χωρίς ίχνος σύγκλισης.

         ■♡■ Οι πρώτοι διατείνονται πως η εξέγερση του Πολυτεχνείου έδρασε καταλυτικά στην προϊούσα φθορά της Χούντας και τελικά στην Πτώση της.

           ■&■ Οι δεύτεροι υποστηρίζουν πως η εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο επέδρασε καταλυτικά στην πτώση της Χούντας σε συνδυασμό με το κενό εξουσίας που δημιουργήθηκε στη χώρα μας λόγω της πλήρους ανικανότητας της στρατιωτικής κυβέρνησης των Απριλιανών.

           ●♡● Ο Αττίλας Ι και ΙΙ λείανε το έδαφος για την επιστροφή του Κ. Καραμανλή, ως  Εθνάρχου.

          ■#■ Τα γεγονότα, ωστόσο, αποδεικνύουν πως το τέλος της Χούντας και η παλινόρθωση της Δημοκρατίας βάδισαν παράλληλα και σε μία σχέση ΑΙΤΊΟΥ > ΑΙΤΙΑΤΟΥ.

        ●☆● Η εξέγερση του Πολυτεχνείου απλά ενεργοποίησε τις δυνάμεις για την αποκαθήλωση των Απριλιανών.

                          ΕΓΙΝΑΝ ΠΟΛΛΑ – ΘΕΛΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ

           ●☆● Αν γίνει μια καταγραφή των σημαντικότερων επιτευγμάτων της  ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ μετά τη Μεταπολίτευση ίσως θα μάς ξάφνιαζαν ευχάριστα.

      ■□■ Η παράθεση κάποιων δεν συνιστά κατ΄ ανάγκην και την απόλυτη αξιολόγηση1.Η αναγνώριση της Εθνικής Αντίστασης και του ΚΚΕ, 2.Το ΕΣΥ, 3.Η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ καθώς και της Κύπρου, 4.Η εναλλαγή στην εξουσία διαφορετικών κομμάτων χωρίς πολιτικές αμφισβητήσεις, 5.Μία εμφανής οικονομική ανάπτυξη (με όλα τα προβλήματα),6.Τα μεγάλα έργα (αεροδρόμιο, εθνικοί οδοί, Metro Αθήνα…).

      ●♡● Στα θετικά της Δημοκρατίας ήταν και η λύση του πολιτειακού με δημοψήφισμα (1974). Η βασιλεία ως πολίτευμα καταψηφίστηκε από τους Έλληνες.

     ●¤● Ίσως μπορούσαν να γίνουν περισσότερα και σε πιο πολλούς τομείς. Δυστυχώς, όμως, η Ελλάδα πληρώνει ακριβό τίμημα για την εθνική της ασφάλεια (αμυντικές δαπάνες..).

       ■◇■ Κάποιοι μιλούν για έναν πολιτιστικό και γλωσσικό αφελληνισμό στο όνομα της προόδου και της προσαρμογής της χώρας μας στις πολυ-πολιτιστικές κοινωνίες.

      ●□● Άλλοι θεωρούν πως η απόλυτη πρόσδεση στο ΝΑΤΟ και στις ΗΠΑ στέρησε και στερεί από την Ελλάδα μία πιο ευέλικτη εξωτερική πολιτική.

         ●  Σε πολιτικό επίπεδο οι συνήθεις κατήγοροι του πολιτικού μας συστήματος εστιάζουν την μομφή τους στις τρεις πολιτικές οικογένειες που μονοπώλησαν την εξουσία τα τελευταία 50 χρόνια. Αυτές είναι η οικογένεια ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ, η οικογένεια ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ  και η οικογένεια ΜΗΤΣΟΤΆΚΗ.

     ■◇■ Ως διαπίστωση δεν την αρνείται κανείς, αλλά από την κριτική-μομφή παραλείπεται το γεγονός πως και οι τρεις αυτές οικογένειες εκλέχτηκαν δημοκρατικά από τον ελληνικό Λαό. Προς τι, λοιπόν, η μομφή;

      ●¤● Το μονοπώλιο της κυβερνητικής εξουσίας στην μεταπολιτευτική Δημοκρατία ανάμεσα στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ το κατάργησε η ανάληψη της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ με το “Πρώτη φορά Αριστερά”. Ωστόσο η εμπειρία από την κυβέρνηση αυτή δεν δικαίωσε τις ιδέες της Αριστεράς και θεωρήθηκε ως μία απομυθοποίηση του χώρου.

        ■☆■ Ωστόσο, στην Ελλάδα όπως το έχουμε συνήθεια γκρινιάζουμε για όλα και ξιφουλκούμε κατά της Δημοκρατίας που προέκυψε ως απότοκο της Κυπριακής Τραγωδίας. Μάς φταίνε τα πρόσωπα, μάς φταίνε οι θεσμοί, μάς φταίνε οι άλλοι (ξένος παράγοντας, ΗΠΑ, η ΕΕ, η Παγκοσμιοποίηση…)

          ●♡● Ξεχνάμε, όμως, ως λαός πως η Δημοκρατία δεν είναι ένα πολίτευμα συντελεσμένο, αλλά ένα πολίτευμα εν τω “ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ”. Δηλαδή, ένα πολίτευμα σε συνεχή εξέλιξη και επιδεχόμενο πλήθους αλλαγών….

       ■♤■ Εν τω μεταξύ το παροιμιώδες και συνθηματικά διατυπωμένο “Το βάθεμα και το πλάτεμα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ” παραμένει πάντα επίκαιρο και διαχρονικό.                         

                                                 ” ΕΝΟΣ  ΑΝΔΡΟΣ  ΑΡΧΗ….”

            ■◇■ Πολλοί, και όχι άδικα, χρεώνουν την επιστροφή και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας το 1974 στον Κ. Καραμανλή.

         ●¤● Ο Καραμανλής έφυγε στη Γαλλία ως εξόριστος με το ψευδώνυμο ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ και επέστρεψε ως ΕΘΝΑΡΧΗΣ. Ένα επίθετο-τίτλος που πολλοί αμφισβητούν αντιτείνοντας πως μόνον ο Βενιζέλος μπορεί να χαρακτηριστεί ως ΕΘΝΑΡΧΗΣ, αφού επί των ημερών του η Ελλάδα μεγάλωσε εδαφικά.

       ■¤■ Μπορεί ο καθένας να διαφωνεί με το Ιδεολογικό προφίλ και τις Πολιτικές επιλογές του Κ.Καραμανλή και με το επίθετο “ΕΘΝΑΡΧΗΣ“, αλλά πρέπει να ομολογήσουμε πως εκείνες τις μέρες μόνο αυτός μπορούσε να ενώσει τους Έλληνες και να εμπνεύσει εμπιστοσύνη για μία ομαλή μετάβαση από τη δικτατορία στη Δημοκρατία.

      ●☆● Εκτός των άλλων η συνεισφορά του Κ.Καραμανλή στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας ανέδειξε και ένα άλλο θέμα, θεωρητικό μεν αλλά χρήσιμο, αυτό του ρόλου του ΑΤΟΜΟΥ στην ιστορική εξέλιξη. Ποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει για το ρόλο του ΑΤΌΜΟΥ στο ιστορικό “Γίγνεσθαι”, διαβάζοντας ή παρακολουθώντας τα πολιτικά γεγονότα εκείνων των ημερών.

         ■◇■ Ωστόσο τη μεταπολιτευτική Δημοκρατία μας, τη λεγόμενη και Γ’ Ελληνιική Δημοκρατία τη στιγμάτισε και η πολιτική παρουσία και εξουσία του Ανδρέα Παπανδρέου που σύμφωνα με όλες τις σχετικές δημοσκοπήσεις (αν αυτό σημαίνει κάτι) θεωρείται ο πιο λαοφιλής Πρωθυπουργός, αν και πολλές φορές αδίκησε το έργο του με τον λαϊκισμό του.

       ●☆●Τα 50 από την ίδρυση του  ΠΑΣΟΚ (1974-2024) μάς βοηθούν να σκεφτούμε το ρόλο του ΑΤΟΜΟΥ στο πολιτικό και ιστορικό “Γίγνεσθαι”, αλλά και τους κινδύνους που απορρέουν από την άκριτη δημοφιλία, όταν αυτή δεν διακονεί το κοινό συμφέρον αλλά τρέφει τον πολιτικό ναρκισσισμό που επωάζει τον λαϊκισμό.

            ■◇■ Με τα Πρόσωπα και την Πολιτική τους μπορούμε να διαφωνούμε με τα γεγονότα όχι όμω. Γιατί αυτά μάς διδάσκουν και μάς φρονηματίζουν.

                                        ΜΝΗΣΙΠΗΜΩΝ ΠΟΝΟΣ

      ●☆● Η ανάμνηση και η μελέτη των γεγονότων εκείνων των ημερών δεν δοκιμάζουν και δεν ερεθίζουν μόνον τις αντοχές της ΜΝΉΜΗΣ μας αλλά και τις συναισθηματικές μας αντοχές.

       ■◇■ Κι αυτό γιατί τα γεγονότα εκείνων των ημερών (ΠΑΘΗΜΑΤΑ=ΠΗΜΑΤΑ) ενεργοποιούν τη Μνήμη μας και γεννούν ΠΟΝΟ αλλά ταυτόχρονα εκτρέφουν και εξωτερικεύουν τις Ενοχές μας για τις Ευθύνες μας ως χώρας στο Κυπριακό Άγος.

                                  ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑ

            ●¤● Η Δημοκρατία, η κάθε Δημοκρατία εκτός των άλλων είναι και μία διαχείριση ΣΥΜΒΟΛΩΝ (Μιτεράν). Τα σύμβολα αυτά οφείλουμε ως πολιτικό σύστημα να επαναξιολογήσουμε κι ανάλογα να οικοδομήσουμε τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ της νέας εποχής. Μια Δημοκρατία όχι των μετρίων και των media, αλλά μία ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ των “αρίστων” που νοιάζονται για το κοινό καλό και όχι για το ναρκισσιστικό Εγώ τους.

       ●◇● Μία ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ που θα δίνει χώρο και ευκαιρίες σε όλους και θα δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο όπου το ΑΤΟΜΟ θα μπορεί να ξεδιπλώνει όλες τις ιδιαιτερότητές του με στόχο την προαγωγή τόσο του ατομικού του πλούτου (Οικονομικού, Πνευματικού, Κοινωνικού…) όσο και του κοινωνικού (Αλληλεγγύη, Ανεκτικότητα, Διάλογος, Ενσυναίσθηση).

          ■□■ Μία ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ που οι Ευθύνες και τα Δικαιώματα του Πολίτη δεν θα εξαντλούνται στην κάλπη αλλά στην αδιάλειπτη συμμετοχή του στον προβληματισμό και κατάθεση προτάσεων για το “δέον γενέσθαι “.

      ●☆● Στα θετικά της επιθυμητής-και όχι ιδανικής ή εξιδανικευμένης ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ -προσμετράται και η σωστή λειτουργία των κομμάτων ως πυρηνικών συστατικών στοιχείων της. Αυτό θα συμβάλει στην ομαλή εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία μέσω της “Πολιτικής Συμμετρίας” και όχι της μονοκρατορίας ενός κόμματος ή προσώπου. Το φαινόμενο της “ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ” που γνωρίζει η δημοκρατία μας τα τελευταία χρόνια συνιστά τη χέουσα πληγή της.              

                                           ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ και ΒΙΩΜΑΤΑ

          ■¤■ Όλα τα παραπάνω αποτελούν γεννήματα των προσωπικών αναμνήσεων και βιωμάτων ενός εικοσάχρονου(+1) τότε Φοιτητή που γαλουχήθηκε πολιτικά στη Χούντα.

        ●♡● Τότε πολλά ακούγαμε και βλέπαμε, αλλά η πληροφορία ήταν φιλτραρισμένη κατά τέτοιο τρόπο που ο σχηματισμός έγκυρης γνώμης  και διαμόρφωση σωστής γνώσης ήταν πολύ δύσκολο. Το αντίδοτο σε κάθε εθνικό πρόβλημα ήταν τα δημοτικά τραγούδια για την εθνική ανάταση και ανάταξη των πολιτών.

            ■¤■ Το όραμα και ο πόθος για μία επιστροφή στη δημοκρατική ομαλότητα και κανονικότητα κυριαρχούσαν στις πολιτικές μας αναζητήσεις. Βέβαια ο καθένας, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, έπλαθε μία δική του, ιδανική εικόνα για τη μέλλουσα Δημοκρατία.

          ●□● Τώρα, 50 χρόνια μετά, ώριμος και ρεαλιστής, ζω σε μία Δημοκρατία με τις ατέλειές της βέβαια, αλλά δεν παύει ως πολίτευμα να εξασφαλίζει τα αναγκαία για την πραγμάτωση κάθε επιθυμητού στόχου, στο βαθμό που αυτός είναι προσαρμοσμένος στα δεδομένα της εποχής μας και στα αντικειμενικά δεδομένα της.

        ■☆■ Σίγουρα θα μπορούσε να ήταν καλύτερη. Ιδανικές Δημοκρατίες δεν υπάρχουν. Αν ρωτούσες ή ζητούσες από τον καθένα να σου περιγράψει τον ιδανικό τύπο Δημοκρατίας, τότε θα διαπίστωνες πως η ιδανική Δημοκρατία υπάρχει μόνον σε φαντασιακό επίπεδο και απέχει παρασάγγας από την Δημοκρατία ως ζώσα πραγματικότητα.

            ●□● “Όταν όλοι είμαστε ένοχοι, τότε θα έχουμε δημοκρατία “ (Καμύ).

         ■♡■ Κι ενώ θα έπρεπε, 50 χρόνια εμπειρίας της μεταπολιτευτικής Δημοκρατίας, να αναστοχαστούμε για το έλλειμμά της και να της δώσουμε νέα πνοή και προοπτική αναλωνόμαστε σε χλιδάτες δεξιώσεις στο προεδρικό Μέγαρο. Δεξιώσεις που απασχολούν μόνον τους selebrities και τους οίκους Μόδας, αφού το ενδιαφέρον για μία ακόμη φορά εστιάστηκε στην ενδυμασία των Κυριών με τα σχετικά σχόλια των media.

      ●□● Ο έσχατος ξεπεσμός των Θεσμών και της Δημοκρατίας μας.

      ■◇■ Για άλλη μία επετειακή εκδήλωση απουσίαζε ο πολιτικός στοχασμός και η “Μελαγχολική Δημοκρατία” μας περιμένει την επόμενη επέτειο για να απελευθερωθεί από τη στειρότητα της πολιτικής μας και να εμπλουτιστεί με νέες και τολμηρές ιδέες.

              ●□●  Είπαμε πως η Δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα “εν τω γίγνεσθαι” και οξυγονώνεται μόνον από τον ριζοσπαστισμό της πολιτικής αλλά και από την ικανότητά της να μετουσιώνει σε θεσμούς και πολιτικές νοοτροπίες-συμπεριφορές κάθε νέο στοιχείο που αναβαθμίζει την ποιότητα της πολιτικής και σε τελευταία ανάλυση τον άνθρωπο-Πολίτη ως πυρηνικού στοιχείου της Δημοκρατίας.

             Από την ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ στην ΜεταΔημοκρατία

      Στη μετα–δημοκρατία η πολιτική υποχώρησε και την πραγματική εξουσία την ασκούν οι νόμοι της αγοράς και τα διάφορα οικονομικά συμφέροντα. Αυτή η γιγάντωση των αγορών στο όνομα μιας «οικονομικής αναγκαιότητας» -που προβάλλει ως φυσικός νόμος/νομοτέλεια – αποδυνάμωσε τις πολιτικές λειτουργίες και απονεύρωσε κάθε πολιτική σκέψη. Έτσι στη μεταδημοκρατία ανιχνεύεται μια αποπολιτικοποίηση και απο–ιδεολογικοποίηση των λειτουργιών της δημοκρατίας. Αυτή η δημοκρατική δυσανεξία αντανακλά και την υπολειτουργία της «πολιτικής κοινωνίας» αφού οι θεσμοί τυπικά λειτουργούν, αλλά η πραγματική εξουσία και οι καίριες αποφάσεις λαμβάνονται από εξωθεσμικά κέντρα χωρίς πολιτική νομιμοποίηση.

  Στο πλαίσιο της μετα–δημοκρατίας η έννοια πολίτης έχει διαφορετικό περιεχόμενο, αφού έπαψε να είναι το υποκείμενο των πολιτικών διεργασιών ή δεν του δίνονται ευκαιρίες για παραγωγή πολιτικής σκέψης. Ο Κόλιν Κράουτς σημειώνει σχετικά: «Όλα τα συστατικά μέρη της δημοκρατίας επιβιώνουν, ωστόσο οι πολίτες περιορίζονται στον ρόλο παθητικών και χειραγωγημένων ατόμων». Ο πολίτης στη μετα–δημοκρατία διακρίνεται από έναν διάχυτο φαταλισμό και γι’ αυτό αρέσκεται στο ρόλο του θεατή, του οπαδού και του χειροκροτητή. Έτσι καθίσταται εύκολο θύμα της κολακείας των ισχυρών και των λαϊκιστών.   

           ●♡● Ίσως η Γ’ Ελληνική Δημοκρατία μας να χρειάζεται τη δική της “Μεγάλη Ιδέα” για τις αναγκαίες υπερβάσεις. Κι ας έχουμε πάντα κατά νου την προτροπή του ποιητή Γ. Σεφέρη.

           “Και όμως πρέπει να λογαριάσουμε πώς προχωρούμε..Και όμως πρέπει να λογαριάσουμε κατά πού προχωρούμε “.

Post Visitors:24

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings