*Γράφει ο Ηλίας Γιαννακόπουλος, Blog “ΙΔΕΟπολις”

  *Eurovision: Μηχανισμός μουσικού εκμαυλισμού ή η αποθέωση της Συμπερίληψης;   

  *Από τον Homo Νεάντερταλ στον Homo του “non binary

     *Το τέλος της δυαδικής Ταυτότητας και η εκδίκηση του Ουδέτερου “ΤΟ” και του “Non Binary”.

Ο Ράμα στην Αθήνα μάς διδάσκει την Ιστορία μας (Τσάμηδες, Μπουμπολίνα…), η νεοεκλεγείσα Πρόεδρος της Βορείου Μακεδονίας αρνείται να συμμορφωθεί στην συμφωνία των Πρεσπών, η Μονή της Χώρας μετατρέπεται σε τζαμί και ο Ερντογάν ωμά διορθώνει τον Μητσοτάκη για την επιμονή του να θεωρεί την Χαμάς τρομοκρατική οργάνωση.

         Εν τω μεταξύ δύο ομάδες μας- Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός-προκρίθηκαν στο Final Four του Ευρωπαϊκού Μπάσκετ και ο Ολυμπιακός στο ποδόσφαιρο παίζει στον τελικό με την Φιορεντίνα για το Conference League.

          Στην Eurovision μείναμε λίγο πίσω (11η θέση) αφού το “Ζάρι” μας δεν ήταν και τόσο τυχερό, ούτε και άρεσε στην επιτροπή και στο κοινό. Κρίμα που δεν πρωτεύσαμε και στην Eurovision γιατί έτσι ως χώρα θα μετρούσαμε μία ακόμη  Ευρωπαϊκή επιτυχία μετά το Μπάσκετ και το Ποδόσφαιρο.

         Η επικαιρότητα κοντεύει να μας πνίξει και οι  ειδικοί της πληροφόρησης αδυνατούν να αξιολογήσουν ποιο είναι το σημαντικότερο γεγονός για την προβολή. Εξάλλου τα κριτήρια των δημοσιογράφων είναι πάντοτε διαφορετικά από τα δικά μας. Αυτοί αναζητούν το “πιασάρικο” θέμα κι αυτό που συγκινεί περισσότερο τον αναγνώστη-θεατή.

            Τα “Πρωινάδικα”  στήνουν δίκες για την αποτυχία του τραγουδιού μας στην Eurovision. Έφταιξε η Μουσική, έφταιξε η φωνή της Μαρίνας Σάττι,  έφταιξαν οι «Έλληνες Τούρκοι της Δυτικής Θράκης» χορευτές, έφταιξαν οι σκηνοθετικές επιλογές του Φωκά Ευαγγελινού, έφταιξε η απουσία μουσικής παιδείας τόσο από τις επιτροπές όσο και από το κοινό αφού απαξίωσαν το “Ζάρι”.

           Έφταιξαν πάρα πολλά. Εξάλλου όταν χάνεις φταίνε όλα. Η αποτυχία έχει μόνον έναν ιδιοκτήτη, ενώ η επιτυχία πολλούς… Μέχρι και οι Έλληνες παρουσιαστές φάνηκαν κατώτεροι των προσδοκιών μας… Κρίμα…

         Κάποιοι, μεταξύ σοβαρού και αστείου, ισχυρίζονται πως για την 11η θέση του τραγουδιού μας φταίει το “χασμουρητό” της Μαρίνας Σάττι. Κι αυτό γιατί εμπεριείχε στοιχεία πολιτικής διαμαρτυρίας για το Ισραήλ. Και όπως γνωρίζουμε κάτι τέτοια δεν τα συγχωρούν εύκολα οι Ισραηλινοί.

        Σημειωτέον πως με τα χασμουρητά, το “τα, τα, τα..” και λίγο “όπα, όπα…κάτσε, κάτσε…” δεν ασκείται πειστική και τελέσφορη εξωτερική πολιτική.

         Στην πιο πολιτικοποιημένη Eurovision η “θορυβώδης μειοψηφία” όλων εκείνων που φωνασκούσαν κατά της ισραηλινής τραγουδίστριας  (λες και η ίδια πολεμούσε τη Χαμάς) φαίνεται πως ηττήθηκε από την “σιωπηλή πλειοψηφία” του κοινού που έδωσε πολλούς ψήφους στο Ισραήλ.

             Οι πληροφορίες πως το Ισραήλ αγόρασε ή μπλόκαρε προς ίδιον όφελος πολλά emails για να ελέγξει-επηρεάσει υπέρ αυτού την ψηφοφορία δεν επιβεβαιώνονται. Πάντοτε σε αυτές τις περιπτώσεις η συνωμοσιολογία ευδοκιμεί και σχολιάζεται .

            Εν τω μεταξύ δεν λείπουν κι εκείνοι που σχολιάζουν αρνητικά την ποιότητα των τραγουδιών της Eurovision. Κι αυτό γιατί από τα περισσότερα τραγούδια έλειπε παντελώς η μελωδία, ο στίχος ήταν υποτυπώδης έως ανόητος και εκείνο που ευδοκίμησε ήταν και πάλι τα τηλεοπτικά εφέ. Το θέαμα, δηλαδή, υποσκέλισε απόλυτα τον ήχο και τη μελωδία. Τον λόγο και τη μουσική.

          Ωστόσο, αυτό που προκάλεσε απογοήτευση και ανησυχία στους μουσικόφιλους και στους φανατικούς τέτοιων μουσικο-θεαμάτων δεν ήταν η απαξίωση του Γαλλικού τραγουδιού (4ο) – από τα λίγα που διέσωσε το θεσμό – αλλά  οι επιλογές κάποιων τραγουδιών που δίδασκαν, αντί μουσικής, άσχετα με το θεσμό θέματα. Ο Γάλλος τραγουδιστής, ο Slimane, αδιαφορώντας για τα χορευτικά και τη σκηνική παρουσίαση εστίασε την προσοχή του στην απόδοση του τραγουδιού και όχι στον προσδιορισμό του φύλου του. Ήταν καθηλωτικός… 

        Αλήθεια από το πρωτεύσαν ελβετικό τραγούδι τι έμεινε περισσότερο; Η ενδυμασία του τραγουδιστή (μισό κοτοπουλάκι, φουστίτσα, καλσόν, φουντίτσες και ακροβασίες σε ένα δίσκο).

           Εκείνο που έμεινε (κι γι αυτό ψηφίστηκε) ήταν το μήνυμα που έκρυβε. Σεβασμός και αποδοχή μιας διαφορετικότητας σχετική με το ανθρώπινο φύλο. Έτσι το «Ο» ή «Η» πρέπει να αντικατασταθούν από το ουδέτερο «ΤΟ». Ο «άφυλος» άνθρωπος στο προσκήνιο.

            Ο Nemo ή καλύτερα το Nemo Mettler, ο μεγάλος νικητής του διαγωνισμού, με το τραγούδι του «The Code» κέρδισε όχι μόνον τις ψήφους αλλά και τις εντυπώσεις. Τραγουδιστής και ισορροπιστής ο (το) Nemo  ξεχώρισε με το αυτοβιογραφικού χαρακτήρα τραγούδι του. «Πήγα στην κόλαση και γύρισα» τραγούδησε ο Nemo τονίζοντας εμφαντικά πως ανήκει στα μη δυαδικά άτομα /non binary.

            Έτσι στο λεξιλόγιό μας μπήκε κι ένας άλλος, καινούριος όρος, που αποδομεί το παλιό μας στερεότυπο περί “δυαδικής ταυτότητας”. Εξάλλου αυτό ήταν αναμενόμενο αφού το κίνημα της Woke Culture κυριαρχεί παντού και η «Φυλετιστική Επανάσταση», όπως αυτή περιγράφεται από τον Mathieu Bock-Cote στο ομώνυμο βιβλίο του, είναι ante portas.

           Ο νικητής τραγουδιστής δήλωσε σχετικά και σεμνά μετά τη νίκη-βράβευσή του:

       “Θέλω να σάς ευχαριστήσω πάρα πολύ. Ελπίζω αυτός ο διαγωνισμός να μπορέσει να ανταποκριθεί στην υπόσχεσή του και να συνεχίσει να υποστηρίζει την ειρήνη και την αξιοπρέπεια για κάθε άνθρωπο στον κόσμο”

            Αλήθεια, η Ελβετία ως χώρα βρίσκεται τόσο «μπροστά» και μάς παροτρύνει να υιοθετήσουμε και εμείς τον πολιτισμό του «ΤΟ»; Και τι να πει ο Έλληνας γονέας στον γιο του ή στην κόρη του αν τον ρωτήσουν «Στο σχολείο μαθαίνουμε τα τρία γένη. Ποιο είναι το καλύτερo και το πολυπληθέστερο;»

     Ερωτήματα και διλήμματα της εποχής μας και της κοινωνίας.

               Να ένας τρόπος να ξεχάσεις τα άλλα προβλήματα. Ακρίβεια, βία

             Ένα άλλο τραγούδι που εξέπληξε και τρόμαξε πολλούς ταυτόχρονα ήταν αυτό της Ιρλανδίας που άμεσα ή έμμεσα παρέπεμπε σε σατανιστικά στοιχεία. Σκοτάδια, καπνοί, κεριά, κέρατα, σχοινιά, χορευτής ντυμένος κένταυρος, το   ειδικά όσο και περίτεχνα βαμμένο πρόσωπο και το εκκεντρικό ντύσιμο παρέπεμπαν σε σαταναστικές τελετές.

            Το τραγούδι Doomsday Blue του non-binary καλλιτέχνη Bambe Thug (χρησιμοποιεί την αντωνυμία «το») συνιστά έναν ύμνο, μία ωδή στην queer κοινότητα. Ένα κάλεσμα να απελευθερωθούμε από τα δεσμά της δυαδικής ταυτότητας και τους φόβους μας.

          Ίσως η πιο οξεία και πιο ακραία αντίδραση στο Ιρλανδικό τραγούδι ήλθε από την εκκλησία της Ιρλανδίας που στον ακραίο συντηρητισμό της δήλωσε:

          “Έχουμε τελειώσει ως χώρα! Ποτέ δεν είδα ξανά τέτοια σκουπίδια σε όλη μου τη ζωή. Δεν μπορώ να καταλάβω την έννοια μη-δυαδικό. Δεν μπορώ να βάλω στο κεφάλι μου ότι υπάρχει τέτοιο πράγμα. Μου θυμίζει σανό ή άχυρο. Αν είχα παιδιά, θα είχα φροντίσει να μην ακούν τίποτα από όλα αυτά, τουλάχιστον μέχρι να γίνουν 18”.

            Αλήθεια αυτό το τραγούδι εκφράζει μία χώρα με αγώνες εναντίον της Αγγλίας;

              Εμείς δεν έχουμε τίποτα άλλο να πούμε παρά να δούμε να δικαιώνεται η θέση-πρόταση του Bambie Thug:

                                “Η αγάπη πάντα  θα θριαμβεύει”

       Θέλω να ελπίζω πως το Bambie Thug θα γνώριζε πολύ καλά τον «Ύμνο της Αγάπης» του Αποστόλου Παύλου και ιδιαίτερα το απόσπασμα:

         «Η Αγάπη πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. Η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει…»

Post Visitors:47

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings